איך מנקים מנדפים?

החשיבות של ניקוי מנדפים

תפקידם של המנדפים הוא קריטי במיוחד בבתים ובבתי העסק השונים. המנדפים הם אלו אשר מסייעים לנו להוציא החוצה את האדים והעשן, בעיקר אלו שנוצרים בסביבת המטבח. כך אפשר לעבוד באופן בטוח, מבלי שאנו חשים בעיה בזרימת האוויר בחדר. עם זאת, חשוב מאד לזכור כי רכישת המנדפים, לא פוטרת אתכם מהטיפול השוטף בהם. מעת לעת, יש לבצע ניקוי מנדפים מקצועי במיוחד, באמצעות חברה אשר עומדת בתקן הנדרש.

 כל מה שרציתם לדעת על הניקוי

       מתי מבצעים את הניקוי? – נכון להיום, משרד הבריאות קבע כי כל מקום שיש ברשותו מנדפים – חייב לבצע ניקוי מנדפים 

136643604

אחת לשנה לכל הפחות. כמובן שאפשר לערוך ניקוי לעתים קרובות יותר, אם הדבר נדרש לדעתכם. חשוב לציין שעובר חלק מהמפעלים ובתי העסק, מחייב משרד הבריאות ניקוי של אחת לחצי שנה, והדבר תלוי באופן הפעילות במקום.

       מדוע הניקוי חשוב? – ניקוי מנדפים הוא חשוב מאד, משום שהתברר כי מנדפים מלוכלכים, מהווים פצצת זמן מתקתקת. במנדפים מצטבר שמן ישן לאורך זמן. ברגע שהשומן כבר מגיע לכמות משמעותי, הוא עלול להידלק (מאחר והוא בסביבה חמה) ומכאן להביא לדליקה מסוכנת במיוחד. ניקוי השומן מהמנדפים, מעלים את הסיכון הנ"ל.

       איך הניקוי מתבצע? – ניקוי מנדפים מבוסס בעיקר כאמור, על הסרת השמן מהחלקים השונים של המנדפים. כמובן שאנשי המקצוע נכנסים ממש לתוך חלקי המנדף ומפרקים את מה שצריך (ולאחר מכן מרכיבים מחדש). מבצעים גירוד לחתיכות השמן הישן, וכן מבצעים ניקוי מלא עם מכונות לחץ אוויר.

 

החשיבות של התקן

 

מעל לכל, חשוב מאד לזכור שהחברה שתבצע עבורכם את הניקוי של המנדפים, חייבת להיות חברה אשר מבצעת את הניקוי ברישיון, עם תקן ישראלי, ורצוי אף תקן אמריקאי. הדבר יבטיח לכם, שהחברה עומדת בקריטריונים המחמירים ביותר שיש.