ניקוי כיורים

איך להכין את המטבח לפסח

הפסח ממש עוד כאן ועמו מגיעה תקופת הניקיונות והארגונים המרובים בבית. אז מאיפה מתחילים? התחילו בארגון המטבח!

הנה שישה טיפים חשובים להכנת המטבח לקראת הפסח הקרוב.

1. ריסוס נגד נמלים

הפסח מגיע בדיוק בתקופת האביב, בה פורחים עצי ההדר. הפירות נושרים, העלים מלבלבים ומלווים בפריחה ריחנית. הריח המתוק עולה באוויר ומושך כל מיני חרקים לגינה ולבית: נמלים, זבובים, יתושים וכדומה. הבעיה מתחילה כאשר עם הריח מגיע גם התיאבון. הנמלים נמשכות על ידי ריח הפרחים, ואז מריחות גם את האוכל בפח האשפה ואת הפירורים שעל השיש. בסופו של דבר נקבל ביקור לא רצוי במטבח על ידי קבוצת נמלים, שתרה אחר מזון וקשה להשתלט עליה. לשם כך יש צורך בהזמנת מדביר מוסמך שידאג לריסוס נגד הנמלים וישמור על המטבח שלכם נקי הפסח הזה.

2. הכשרת המטבח

לאחר שווידאתם כי השטח נקי, זה הזמן להכשיר את הכלים ומכשירי האלקטרוניקה. את כיורי הנירוסטה הכשירו בעזרת שפיכת מים רותחים עליהם, את הכלים הכשירו גם באמצעות סיר מים רותחים. ברגע שהמים הגיעו לנקודת רתיחה ונוצרו בועות גדולות, הכניסו את הכלים לתוך הסיר להכשרתם. את הברזים יש לנקות היטב ולסיים בשטיפת במים רותחים. במיקרו גל אין להשתמש מאחר ואין דרך להכשירו. לסיום, במקום הכיור הרגיל, השתמשו בכיור פלסטיק שנכנס לחלל כיור החרס הרגיל.

3. ניקוי המדיח בצורה חסכונית

אם ברשותכם מדיח כלים שנמצא בשימוש יומיומי, הפסח הוא הזדמנות מצוינת לעשות לו ניקוי כללי. התחילו בהוצאת המדפים הפנימיים, וכך תוכלו להגיע גם לנקודות החמקמקות ביותר. בשלב הבא יש לעבור על השקעים, חורי הניקוז, הפילטר והמסילות בעזרת מטלית ספוגה בסודה לשתייה. להסרת הכתמים הקשים היעזרו במברשת שיניים. לבסוף, החזירו את המדפים, הוסיפו כוס חומץ ובצעו פעולת הדחה.

4. ניקוי הכיריים

יש מקומות במטבח שלא זוכים לתשומת לב יומיומית ופחות או יותר נשכחים, ולפיכך צוברים לכלוך רב. הכיריים הם דוגמה מצוינת לאחת הפינות החשוכות, שלא מקבלות ניקוי ראוי ביומיום. בדיוק בשביל זה יש זמנים כמו פסח, כדי לתת את הדגש על "פרויקטים" שכאלה. את כתמי השומן העקשניים ניתן לנקות בקלות עם מסיר שומנים. חשוב להשתמש בכפפות בזמן הניקוי. כדי לנקות את כפתורי ההצתה, מומלץ להתיז עליהם את החומר ולעטפם בבד, כך תבטיחו שהחומר הפעיל ייספג ויעשה את העבודה הקשה עבורכם. לאחר זמן מה הסירו את הבד והניקוי יהיה קל ומהיר. לסיום, שטפו עם מים חמים וסבון בעזרת מטלית נקייה.

5. עושים סדר בארונות

אנשים רבים נוהגים לאסוף ולאגור דברים רבים במטבח: סרביסים שהתקבלו כירושה מסבתא, מעבד מזון ישן, סט צלחות חדש שלא נגעו בו, מגוון סטים של סכו"ם, קערות הגשה ועוד שלל כלים שלא נעשה בהם שימוש. ברוב המקרים, כבר מזמן שכחנו שהם בכלל קיימים בארון, או שלא נעים לזרוק את הכלים לפח. אז אין צורך לזרוק, אלא פשוט לעשות מיון חכם. הוציאו את הכלים מכל ארון: סירים, צלחות, אביזרים משלימים, סכו"ם, כוסות וכו'. שאלו את עצמכם במה אתם באמת משתמשים ביום יום וזקוקים לו. את החפצים שעונים על שאלת השימוש בחיוב, התחילו לסדר בארון לפי נושא: קופסאות פלסטיק, סט סכו"ם אחד לאירועים, ארון ייעודי לסירים, ארון לצלחות ולקערות וארון אחד לכוסות. כך תדעו מה יש לכם בנמצא ותשתמשו רק במה שאתם צריכים.

6. מכירת חצר

את החפצים שכבר לא בשימוש שימו בצד. כעת, מיינו אותם לערמות. ערימה של דברים לא שמישים ובלויים שהולכים לפח, ערימה של חפצים שניתן לתקן וערימה של מוצרים שמישים לחלוטין שאתם מעוניינים להעביר הלאה. עכשיו ניתן להזמין חברים ומכרים שיכולים אולי למצוא עניין בחפצים הישנים שלכם (אלה כמובן שבמצב טוב או שעברו תיקון) ולהציג אותם בפניהם. דרך אחרת, בה תוכלו גם למחזר את החפצים שלכם וגם להרוויח כמה שקלים, היא מכירת החצר. בארה"ב נהוג לקיים מכירות חצר רבות ("גראז' סייל"), בהן מוצעים למכירה מיני חפצים ישנים בסכומים נמוכים: כלים, רהיטים, צלחות, גופי תאורה עתיקים וכדומה. גם החצר שלכם, הגינה או הבית, יכולים להוות מיקום מצוין למכירת חצר שכזו, וכך יקבלו החפצים שלכם בית חדש וגם תרוויחו כמה גרושים על הדרך.

שיהיה פסח כשר ושמח!