איך מנקים וילונות בבית או בעסק?

וילונות נקיים תורמים למראה של חלל מהודר, אקסקלוסיבי ויוקרתי. אפשר לנקות וילונות אחת לתקופה מסוימת או להקפיד על תחזוקה קבועה. עם זאת, רצוי לדעת איך מנקים וילונות מבלי לפגוע בסוג הבד או בברק המקורי.
הטיפ הראשון והחשוב ביותר הוא לקבל עצה מאיש מקצוע לגבי כביסה של הוילונות. יש לבדוק מהו סוג הבד ואיזה סוג של כביסה מתאים ביותר עבורו. בנוסף, איש מקצוע יכול לאבחן האם הבד עבר הרתחה לפני עיבוד. וילון שלא עבר תהליך אשפרה מן הסוג הזה עלול להתכווץ בצורה משמעותית והמראה שלו נפגע באופן בלתי הפיך.

לגזור ולשמור: עצות לניקיון יעיל

הנה עוד כמה עצות שיעזרו לכם לנקות וילונות בבית או בעסק:

א. השתמשו בחומר ניקיון על חלק בלתי נראה – הורידו את הוילון מהמעמד והשתמשו רק בחומרי ניקיון ייעודיים. העדיפו לפזר את חומר הניקיון על חלק בלתי נראה של הוילון, על מנת לבדוק את התגובה ולוודא שלא נגרמים נזקים.
ב. העדיפו ניקוי יבש – ההמלצה העקרונית היא לנקות בדים המכילים 100% כותנה בניקוי יבש. לעומת בד סינטטי אותו ניתן לכבס בטמפרטורות של עד 40 מעלות, ניקוי יבש ייתן לוילונות הכותנה שלכם את התנאים האופטימאליים.
ג. גהצו את הוילון והשתמשו בפליזולין – לאחר כביסה ידנית או שימוש במכונה ניתן לגהץ את הוילון על מנת לשדרג אותו. בנוסף, רצוי להשתמש בחומר בשם פליזולין המייצב את הבד, מעניק לו מראה חלק ואף עוזר לוילון לשמור על תנוחה חלקה לאורך זמן.
מי ששואל איך מנקים  וילונות  צריך לזכור שהם חלק חשוב מהבית ולכן לא כדאי להתפשר בנושא. עם זאת, רצוי לבחור היטב את חומרי הניקיון ולפנות לאנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות.