איך מנקים רצפת אפוקסי?

מהו אפוקסי והיכן נמצא את רצפה מסוג זה?

אפוקסי, או בשמו המלא פוליאפוקסיד, הוא חומר מסוג פולימר (תרכובת אחידה) שהתכונה המאפיינת אותו במידה הרבה ביותר היא התקשות כשהוא מעורבב עם חומר מקשה או זרז מסוג כלשהו. התכונה הזו של האפוקסי, בשילוב עם המראה האסתטי שלו, הופכים את תעשיית האפוקסי העולמית לתעשייה המגלגלת עשרות רצפת אפוקסימיליארדים של דולרים בכל שנה. באמצעות האפוקסי מייצרים ציפויים שונים, דבק, חומרי מילוי וחומרים נוספים בעלי משמעות רבה בעולם המודרני. התכונות הנוספות של האפוקסי, שהופכות אותו לחומר נוח במיוחד, הן יכולת ההדבקה הגבוהה שלו, עמידות גבוהה במיוחד בחום, עמידות בפני קורוזיה ובידוד חשמלי קרוב ככל הניתן ל-100%. ניתן להבין, אם כן, שאחד השימושים הטבעיים והנפוצים ביותר לאפוקסי הוא ליצירת ציפוי לרצפה – את האפוקסי ניתן להשיג בצבעים שונים וניתן ליצור איתו ציפוי איכותי, יפה ועמיד במיוחד כפתרון ריצוף. רצפת אפוקסי ניתן למצוא בבתים, בבתי עסק ובמרכזים ציבוריים – בעיקר כשנחוצה רצפה יפה ודקורטיבית במרחב גדול, אז מהווה האפוקסי אופציה נוחה וקלה לריצוף דקורטיבי. כעת נשאל את השאלה המתבקשת – איך מנקים ריצוף אפוקסי?

איך מנקים רצפת אפוקסי? כמה מפתחות לניקוי פשוט ויעיל

 

  • רצפת אפוקסי היא, למען האמת, רצפה שקל מאוד לנקות. כל מה שצריך בשביל לנקות ביעילות רצפה המצופה בשכבה של אפוקסי הוא מטלית וסבון בלבד. חשוב שנזכור שהאפוקסי הוא ציפוי שאנחנו מורחים על שכבה של בטון או של בטון מוחלק על פי רוב, אך ניתן לצפות באפוקסי גם משטחי קרמיקה ואפילו עץ – ולכן חשוב לבדוק גם מהם התנאים שבהם צריך לנקות את שכבת היסוד. את האפוקסי עצמו אנחנו מנקים בצורה האיכותית ביותר עם מטלית פשוטה וסבון בלבד – בלי שפיכה וגריפה של מים.

 

  • דגש חשוב נוסף לניקוי של רצפה מצופה באפוקסי הוא הימנעות מחומרי ניקוי המכילים ריכוזים כלשהם של חומצות. חומצות, גם אם הן מהוות גורם ניקוי איכותי במקרים קיצוניים מסוימים, מזיקות לציפוי האפוקסי ויכולות להרוס את המראה שלו. בנוסף, חומרי ניקוי המכילים חומצות יכולים לגרום לריחות לא נעימים ברחבי הבית כשלעצמם, ולא כל שכן במגע עם ציפוי אפוקסי. שימוש בחומצה לניקוי ריצוף מצופה אפוקסי פוגעת בעמידותו של האפוקסי, וכך היא למעשה מנטרלת את אחד היתרונות המרכזיים של שימוש ברצפת האפוקסי.

ניקוי אפוקסי – משימה קלה להשגת המראה האיכותי בכל בית

אחד היתרונות הגדולים של רצפת אפוקסי ושל ציפוי אפוקסי לרצפה קיימת הוא היכולת למרוח שכבות נוספות של אפוקסי לפי רצוננו. בהחלט מומלץ לעשות כן אחת לכמה חודשים, לשמירה על המראה האיכותי והמבריק של רצפת האפוקסי. בלי קשר לזה, האפוקסי כשלעצמו הוא חומר שלא מושך אבק ולכלוך, ולכן הניקוי שלו הוא גם לא תכוף וגם לא קשה כלל וכלל.