איך מנקים יחידות אחסון בבית?

אחסנה
אחסנה

התקופה שבה אנו חיים בה, היא כזו שבה אנו מוקפים ביחידות אחסון בבית שלנו. הצורך ביחידות אחסון עלה, משום שהדירות הולכות ונעשות קטנות, עם העלייה במחירי הדיור. הדבר מוביל אנשים כמובן להשקיע ברכישה של פתרונות אחסון מקוריים, שיאפשרו להם לחסוך מקום בבית. אין ספק של יחידות אחסון יש שפע יתרונות, כי הן באמת מסייעות לנו לחסוך במקום, אולם יש עניין אחד שדורש את תשומת הלב שלנו בנידון, והוא לכאורה פשוט, אך אסור להתעלם ממנו: יחידות אחסון ביתיות, הן בעצם שטחים שנוטים להתלכלך במהירות, אך קל מאד להתעלם מכך. לכן, חובה להפקיד על ניקיון קבוע של היחידות הללו, וגם דלעת איך למנוע מלכתחילה מצב שבו הלכלוך מצטבר בהן.

אז איך שומרים על הניקיון שלהן?

ניקוי המסילות – ביחידות אחסון רבות מאד כמו מגירות וארונות, אחד האזורים שנוטים להתלכלך יותר מכל אלו המסילות. קל להבין מדוע – במסילות יש תעלות צרות מאד, ולרוב אנחנו לא נשים לב אם כמה פירורים נתקעו בהם. עם זאת, הזנחה של זמן רב, תגרום למסילות להיות מלוכלכות במיוחד. רצוי מאד לעבור עליהן היטב עם מטלית לחה, ולאחר מכן עם מטלית יבשה. במקרה של גושים לכלוך גדולים אפשר גם להיעזר במברשות לניקוי ,שיעזרו להוציא את החלקים העקשנים. ניקוי מדפים – אם ביחידת האחסון שלכם יש מדפים, למשל כמו בארון, חובה להקפיד על הניקיון שלהם. מדפים נוטים מאד לצבור אבק – במיוחד כאשר מדובר על ארונות ספרים, שפחות נוגעים בהם (בארון הבגדים יש הרבה פחות אבק, כי יש בו תנועה כל הזמן). יש להקפיד על ניקוי האבק אחד לשבועיים לפחות. אפשר להשתמש בספריי מיוחד לניקוי רהיטים מעץ, ולאחר מכן לעבור עם מטלית יבשה. אל תשכחו להיזהר על הפריטים עצמם שאתם מאחסנים, בכדי שלא יהיו רטובים מידי. איך מנקים ארגזי פלסטיק? – בשנים האחרונות, אנשים רבים משתמשים בארגזי פלסטיק כפתרון אחסנה נוח במיוחד – בעיקר בשל המחיר הזול, והעובדה שאפשר למקם אותם מתחת לארון, למיטה, או לכל אזור אחר. שימו לב שגם ארגזים אלו נוטים להתלכלך. רצוי מאד אחת לחודש לרוקן אותם, ולנקות אותם עם מטלית לחה. יש לדאוג שיתייבשו היטב, ואז להחזיר אליהם את התכולה שלהם – שגם אותה אפשר לנקות מאבק במידת הצורך. עבודה עם חומרים מיוחדים – ישנם מוצרי אחסנה שעשויים מחומרים שנחשבים רגישים יותר, ויש לנקות אותם היטב. אם למשל אתם משתמשים בארגזים מפח כיחידות אחסון, יש לנקות אותם אך ורק עם מטלית יבשה ולא להשתמש במים בשום מצב שהוא. אם יש לכם סלסלאות מקש שמשמשות לאחסון, גם אותן עדיף לנקות עם כמות מזערית של מים – ואפשר להשתמש אפילו בשפריצר לצורך הניקוי העדין.

ואז הכל מבריק

לאחר שתיישמו את הטיפים הללו, יהיה לכם הרבה יותר קל לשמור על הניקיון בבית שלכם! זכרו כי ערנות מונעת לכלוך, והקפדה על מועדי ניקיון קבועים, תעזור לכם מאד בביצוע שאר משימות הניקיון בהמשך.