איך מנקים שמיכת פוך בצורה טובה?

כולנו נהנים להתכרבל בחורף בשמיכות הפוך שלנו, ואין ספק שהן נעימות ומפנקות במיוחד. עם זאת, מה עושים כאשר השמיכה מתלכלכת? כיצד נוכל לנקות אותה? יש לזכור כי ניקיון של שמיכת פוך שונה במהותו מניקיון של שמיכות אחרות, כי המילוי הטבעי של השמיכה בנוצות או בפלומות, הוא מילוי עדין במיוחד, אשר כמות גדולה של מים וסבון וכמובן פעולות של סחיטה – כל אלו עלולים להזיק מאד לשמיכה. אז איך בכל זאת מנקים? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם.

כמה טיפים לניקיון יעיל

  • ניקיון חיצוני – קודם כל, אם מדובר על ניקיון חיצוני בלבד לציפוי של השמיכה, אתם לא אמורים להסתבך. יש כיום חומרי ניקוי מצוינים לשמיכות. גם אם תרצו להשתמש בחומרים ביתיים – אזי חומרים ביתיים כמו סודה לשתייה למשל, יכולים להיות יעילים מאד להסרת כתמים מהשמיכה, בלי שהמילוי הפנימי נפגע.
  • ניקיון רגיל במכונת כביסה – ניתן לכבס שמיכת פוך בתוכניות רגילות במכונה, אך ורק בתנאי שמדובר על שמיכות פוך סינתטיות. כלומר – שהמילוי שלהן הוא לא באמת מילוי של נוצות או פלומות, אלא חומר אחר שמדמה אותו. חומר כזה הוא אמנם פחות מחמם לעתים, אבל הוא בטוח לכביסה בלי שמשתמשים בתוכניות מיוחדות.
  • כביסה עדינה – אם יש לכם שמיכת פוך טבעית, ניתן לכבס אותה במכונת הכביסה שלכם אבל תחת תנאים שונים: יש לוודא שהטמפרטורה לא תהיה גבוהה יותר מ30 מעלות, ויש לוודא שלא מופעלת שום סחיטה בתוכנית שאתם בוחרים. הסחיטה עלולה כאמור לפגוע במילוי הפנימי. דרך אחרת, היא פשוט להשרות את הכביסה שלכם באמבטיה עם מים פושרים וחומרי ניקוי.
  • ייבוש – עוד שלב חשוב מאד בניקיון של שמיכת פוך נוגע לייבוש. שימוש במייבשי כביסה איננו טוב כי הטמפרטורה היא גבוהה מידי לשמיכה. הדרך הטובה ביותר היא פשוט לשים את השמיכה בשמש, או אם מדובר על החורף, להשתמש במייבש עדין ולייבש במשך שעה.

שמיכת פוך

האם אלו השיטות היחידות?

קל לשים לב שהניקיון של שמיכות הפוך הוא מעט ארוך יותר ודורש יותר השקעה מאשר מוצרים אחרים. לכן, אפשר כמובן גם לפנות לשירותי כביסה, אשר יבצעו עבורכם את כל מלאכת הניקיון.