גיר אוטומטי

איך מנקים גיר אוטומטי?

ניקוי גיר אוטומטי מתבצע במוסך מורשה שמתמחה בתיבות הילוכים. הניקוי יכול להתבצע כחלק מפעולות התחזוקה הקבועות של תיבות הילוכים, או לאחר הופעת בעיות ותקלות. אלו העקרונות המנחים של הטיפול:

א. ניקוז נוזלים, בוצה ומשקעים – אחד הדגשים החשובים הוא ניצול שלב הניקוי לטובת ניקוז נוזלים, בוצה ומשקעים. יש להשתמש בשיטה מיוחדת על מנת לנקות באופן יסודי את תיבת ההילוכים. שיטת הדיאליזה לדוגמא לא דורשת את פירוק אגן השמן ולכן היא יעילה עבור רוב הסוגים של תיבות ההילוכים.

ב. מכונה וחומר מיוחד – יש לשלב את הניקוי באמצעות דיאליזה עם מכונה וחומר מיוחד. כאן המטרה היא לנקות את דיסקיות ההפרדה של גיר אוטומטי, להבריק את מעברי השמן ולנקות גם את אגן השמן ומכלול התיבה. השימוש במכונה דורש מיומנות ועדינות ברמה גבוהה בעוד החומר נבחר לפי סוג התיבה.

ג. החלפת שמנים – ברוב המקרים מנקים את התיבה ולאחר מכן מחליטים גם על החלפת שמנים. זהו טיפול תקופתי חשוב במשאיות ורכבים פרטיים, הוא מתבצע גם בתיבות הילוכים ידניות והוא מיועד לרכבים מטווח רחב של שנתונים.

גיר אוטומטי

למה מבצעים ניקוי גיר אוטומטי?

לאחר ניקוי יעיל ניתן להבטיח העברת הילוכים חלקה ולהפחית רעשים. הניקוי מצמצם משמעותית את הסיכוי לבלאי ושחיקה, הוא מונע את הצורך בביקור במוסך והוא שומר על מכללי תיבת ההילוכים לאורך זמן. הניקיון גם מסייע לחסוך אלפי שקלים על שיפוץ ותיקון של תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. התדירות המומלצת לטיפול מקיף עבור גיר אוטומטי היא כל 60,000-80,000 ק"מ, או כל שנתיים. עם זאת, במשאיות ניתן לבצע את הניקיון ואת הטיפול היסודי כל 90,000 ק"מ.

לסיכום, יש לנקות את הגיר רק באמצעות מכונה ייעודית ולאחר התייעצות עם אנשי מקצוע. הניקיון דורש סבלנות והוא מחייב היכרות עם המבנה המיוחד של תיבות הילוכים. את הניקיון מבצעים בנפרד או במסגרת טיפול תקופתי, במוסך מורשה לכך ותוך קבלת הצעת מחיר מסודרת על תקופת אחריות ארוכה.