ניקוי תכשיטי כסף

שיטות יעילות לניקוי תכשיטים

ניקוי תכשיטי כסףהאם יש לכם תכשיטים שאתם מעוניינים לשמור עליהם היטב? במקרים הללו, אפשר שמאד מטרידה אתכם המחשבה שמא התכשיטים שלכם יתלכלכו. אולם, לכלוך בתכשיטים הוא עובדה קיימת, וזה בהחלט יכול להתרחש . אז מה נעשה במקרה כזה? איך ננקה את התכשיטים שלנו? יש לזכור שלעתים שיטות שונות לניקוי שלא בודקים אותן קודם לכן – עלולות לגרום נזק בלתי הפיך לתכשיט, ולכן עדיף לקרוא לפני שמתחילים.

 הטיפים שיעזרו לכם לנקות ולשמור

  • מה אפשר לנקות עם מים? – יש תכשיטים שאפשר לנקות אותם ע"י טבילתם בקערה עם מים חמים, אשר עוזרת להוציא החוצה את שאריות הלכלוך, ולאחר מכן ניתן לעבור עליהם עם מטלית או עם מברשת שיניים ישנה. אולם שימו לב! שיטה זו מתאימה אך ורק בתנאי שמדובר על תכשיטים שעשויים מזהב או מכסף. שיטה זו איננה מתאימה לתכשיטים שהם רק מצופי כסף או זהב – כי אז ההשריה בקערה פשוט תגרום לציפוי להתקלף! היו ערניים, ואם אינכם בטוחים ממה התכשיט עשוי לפני שאתם מנקים אותו, פנו לתכשיטן.
  • שימוש במטליות רכות – באופן כללי כשמנקים תכשיטים – בין אם הם עשויים מכסף או זהב, ובין אם הם מצופים או שהם עם אבני חן, רצוי מאד להשתמש במטליות עדינות ככל האפשר לטובת הניקיון. העדיפות כיום היא למטליות שעשויות מחומרים טבעיים. מטלית פלנל למשל, היא מושלמת למשימה שכזו. גם מטליות שעשויות מכותנה הן מושלמות לכך, ולרוב מטליות לחות יענו להגדרה. מטליות מחומרים סינתטיים הן בעייתיות כי לרוב המגע שלהן הוא מחוספס יותר, והוא עלול לשחוק את התכשיט.
  • ניקיון ללא קיסמים! – יש אנשים שחושבים שהדרך הטובה לסלק לכלוך שנתקע בפינה קטנה בתכשיט הוא לקחת קיסם ולהוציא אותו החוצה. זו טעות חמורה! במקום להוציא את הלכלוך, אתם עלולים בטעות לשרוט את התכשיט שלכם ולגרום לו נזק חמור. הימנעו משימוש בשיטות כאלה.

 האם יש חומרים שאיתם אפשר לנקות?

יש כמה וכמה חומרים שבהם ניתן להשתמש לפעמים כדי לנקות את התכשיטים שלכם, אבל השימוש צריך להיות זהיר. שימוש בסודה לשתייה למשל זה רעיון טוב בתנאי שמדובר על תכשיטי כסף.  התייעצו עם תכשיטן, לפני שתבחרו בחומר כזה או אחר.