הסרת כתמי עובש

איך מסירים כתמי עובש ברחבי הבית?

מצב שבו נוצר עובש בתוך הבית שלכם – בין אם מדובר על המקלחת שלכם, האריחים במטבח, או כל אזור אחר, הוא מצב מאד לא נעים. העובש הוא כידוע מפגע אסתטי של ממש, שפגוע באיכות החיים שלנו. אולם מעבר לכך, העובש הוא אף מסוכן לבריאות, יותר ממה שאתם חושבים. אם שואפים את העובש לאורך זמן, הדבר פוגע במערכת הנשימה שלנו, והעובש יכול לשאת חיידקים מסוכנים מאד. לכן, אם התפתח עובש בבית שלכם, חשוב מאד לדעת איך אפשר לטפל בכתמים הללו ולהסיר אותם אחת ולתמיד, ולמנוע את שובם בעתיד

כך תטפלו בעובש היטב

  • שימוש במסירים ייעודיים – קודם כל, ישנם שפע של תכשירים שמשווקים כיום, לצורך הסרת כתמי עובש. שימו לב שתכשירים אלו מותאמים לרוב למשטחים שונים, ויש לשים לב אליהם היטב. יש תכשירים שמתאימים להסרת העובש מהאמבטיה שלכם, יש כאלו שמתאימים להסרת העובש מהאריחים השונים, יש שמתאימים להסרה מהכיור, וכיו"ב. חשוב שההתאמה כאן תהיה מושלמת כי שימוש בחומר לא מתאים עלולה להרוס את המשטח ביחס עם העובש.
  • שימוש בחומר מלבין – אם יש כתמי עובש ואין לכם חומר ייעודי להסרתם באופן זמין, אפשר בכל זאת לטפל בהם, במידה ויש לכם חומר מלבין. לרוב, החומר המלבין הוא יעיל לא פחות, ויכול גם להתאים לרוב המכריע של המשטחים בלי שום בעיה (רצוי לקרוא על התווית שלו האם הוא מסוכן למשטח מסוים). לוקחים מברשת חזקה מאד וטובלים אותה בחומר המלבין, ופשוט מתחילים לקרצף את אזור העובש עד שהוא יורד.
  • להגיע למקומות קשים – שימו לב שאם אתם צריכים לנקות כתמי עובש, אפשר שברוב המכריע של המקרים, הם לא בדיוק במקום נוח. העובש נוטה להתפתח בפינות הקיר ובאזורים שהגישה אליהם היא מורכבת. כדאי להשתמש בסמרטוט טבול בחומר, ולתלות אותו על מגב, ובעזרת המגב מנקים את העובש. כדאי ללבוש ציוד מגן במקרים הללו כדי שהחומר לא יגע בגופכם.

לטפל כמה שיותר מהר

הטיפ החשוב ביותר לניקוי עובש הוא פשוט למדי – אם זיהיתם אותו, טפילו בו כמה שיותר מהר, כדי שהוא לא ימשיך ויתפתח לעוד חלקים בבית. לאחר מכן, כדאי לראות האם יש רטיבות או נזילה בבית, כדי שתוכלו למנוע את שובו של העובש בעתיד.