בידוד תרמי

המדריך השלם לבידוד תרמי לפי תקן ישראלי

כאשר אתם מחפשים פתרונות שונים של בידוד תרמי, חשוב מאד לזכור שלא מספיק למצוא פתרונות של בחרה שטוענת שהם הטובים ביותר. חשוב קודם כל לחפש פתרונות של בידוד תרמי לפי תקן ישראלי. מהו התקן הישראלי? מדבור על תקן שקבע מכון התקנים הישראלי, ושמו  ת"י 1045. תו תקן זה קובע בעצם את הכללים המלאים עבור בידוד תרמי למבנים, על כל המשתמע מכך. יש לשים לב כי תו תקן  זה אף קשור לתקנים נוספים ולכן אפשר גם להתעדכן במדריכים המלאים במידת הצורך. בידוד תרמי

הסעיפים המרכזיים בתקן לבידוד

  • חלוק לאזורי אקלים – כשמדובר על פתרונות של בידוד תרמי לפי תקן ישראלי, יש לזכור כי התקן מפריד בין ארבעה אזורי אקלים בישראל. מדוע? משום שכל אזור אקלים סובל יותר מחום או מקור, ובשעות שונות ואף בהפרשי טמפרטורות ניכרים, ולכן לא פעם, פתרון של בידוד תרמי לאזור אקלים אחד, צריך להיות שונה מפתרון לאזור אקלים אחר.
  • חלוקה בין אזורים במבנה – הקביעות השונות של בידוד תרמי לפי תקן ישראלי, חשוב מאד לציין כי יש גם הבדלים בין האזורים במבנה שבהם מתקינים את הבידוד התרמי. בסופו של יום, יש הבדל משמעותי בין בידוד לגג, לבין בידוד לרצפה או לקירות, וכן בידוד לחלונות, לדלתות, וכיו"ב. בכל המקרים הללו, חשוב מאד לספק כמובן פתרון הולם.
  • סוג המבנה – כמובן שהפתרונות השונים צריכים אף להתאים לסוג המבנה. יש הבדל בין בידוד של מבנה צמוד קרקע, לבין בידוד של מבנה שנמצא בקומה ה20. יש הבדלים בין השנה שבה המבנה הוקם, האם המבנה עבר שיפוץ, האם מדובר על תוכנית תמ"א, וכיו"ב.

על מה אתם מקפידים במיוחד?

כאשר אתם צריכים לבחור פתרונות שונות של בידוד תרמי, חשוב מאד לזכור שמבחינתכם, בידוד תרמי לפי תקן ישראלי איננו המלצה ואיננו בגדר מותרות, או מעין קריטריון שאפשר להתפשר עליו. זה צריך להיות הקריטריון הראשון שלפיו אתם מסננים את כל ההצעות לבידוד. אם אתם מקבלים הצעה לבידוד שאיננו עומד בתקן הישראלי – אפשר להמשיך הלאה.