כתם דם

איך מנקים כתמי דם מהבגדים?

לעתים עקב פציעה או חתך מסוימים, או לחילופין מצב של חום מוגבר שמוביל לירידה של דם מהאף – נוצר מצב שבו מצטברים כתמי דם על הבגדים שלכם. לאחר שאתם מטפלים בדימום עצמו ועוצרים אותו, עולה שאלה חשובה מאד – איך מנקים כתם דם מהבגדים? יש לזכור שהדם הוא לא כמו נוזל רגיל, והוא יכול להשאיר כתם עקשן יחסית. כמובן שזה תלוי גם בכמות הדימום שנותרה על הבגד. הנה כמה טיפים, שיעזרו לכם לנקותאת כתמי הדם בקלות מהבגדים.

כל הטיפים לניקיון יעיל

  • מים קרים – קודם כל, אם עצרתם את הדימום מהר יחסית, ומדובר על כתם דם טרי יחסית שעוד לא הספיק להתייבש, אפשר ששטיפה מהירה במים קרים תעשה בהחלט את העבודה. שמים את הבגד בכיור, שוטפים, ומתחילים לשפשף באופן קל. שימו לב! אם הכתם לא יורד כנראה שהוא התייבש ואין לשפשף בעקשנות, או שסביבי הבגד יהרסו.
  • כביסה – אם הכתם בכל זאת התייבש, אין מנוס מלהכניס את הבגד למכונת כביסה. שימו לבשרצוי לכבס את הבגד לבד, שכן יש צורך בתערובת מיוחדת כדי להסיר כתמי דם. ברוב המקרים, אבקת הכביסה לבדה לא תספיק. אפשר להשתמש לעתים באמוניה או בחומרים נוספים מעין זה, בכמות זעירה, כדי שיסייעו להסיר את הכתם לאחר הפעילות הראשונית מכניסים את הבגד לסיבוב נוסף (הפעם אפשר עם עוד בגדים) ועושים כביסה רגילה.
  • מסיר כתמים- השלב האחרון עבור כתם דם עקשן במיוחד שעדיין לא ירד הוא השימוש במסירי כתמים מבגדים, בשילוב עם אבקת כביסה. יש להשתמש במברשת עדינה יחסית כדי לא להזיק לבגד. שימו לב ששיטה זו מתאימה רק עבור כתמי דם עקשנים, שלרוב הם גם גדולים יחסית.

 

וכך תוכלו להסיר בקלות

אם כן, גם אם מדובר על כתם דם גדול, עקשן ובעייתי- תמיד יש צעדים שאפשר לנקוט בהם. שימו לב שרצוי ממש לעבור בין כל השלבים, שכן לא תמיד חייבים לרוץ ולהשתמש במסיר הכתמים עבור כתםקטן ופשוט מאד להסרה. הרעיון הוא גם לשמור על הבגד נקי, אבל גם לפגוע בו כמה שפחות.