כתם איפור

כיצד מסירים כתם איפור מהבגדים?

אם את נוהגת להתאפר דרך קבע, את בטח מכירה את הסיטואציה – את מורחת לק, משתמשת במייקאפ או בעיפרון לעיניים, ואז מספיק רגע אחד של חוסר תשומת לב- ולפתע מופיע כתם איפור על הבגד שלך. לחילופין, אם כלי האיפור נפל, אפשר שאף נוצר כתם איפור על בגדים אחרים, וכעת את צריכה להסיר את הכתמים הללו כמה שיותר מהר. יש כמה שיטות יעילות יחסית להסרת הכתמים, וחשוב מאד לזכור שהשיטה תלויה גם בסוג החומר וחומרת הכתם, ותוך כמה זמן מיהרת לטפל בו.

כל השיטות להסרת הכתם

  • ניקיון עם מים וסבון – זוהי הדרך הבסיסית ביותר להסרת כתם איפור מהבגד, והיא יכולה להיות יעילה מאד, בפרט אם אתן מטפלות בכתם כמה שיותר מהר והוא לא חמור מידי. יש לטבול את הכתם בתערובת של מים עם סבון ידיים נוזלי פשוט. רצוי להבריש את האזור אך לא לשפשף חזק מידי – פשר להשתמש במברשת עדינה יחסית או אפילו במברשת השיניים שלכן. לרוב תוך כמה דקות הכתם יוסר.
  • מסיר איפור – לא לחינם מסיר איפורקיבל את שמו. נכון שהתפקיד שלו הוא להסיר איפור מהפנים שלכן ולא מהבגדים שלכן, אך במקרים רבים מדוברעל מסיר שממילא כולל חומרים אשר בכוחם לפרק את האיפור. אמנם הפעילות שלו על בגדים היא לא מושלמת,אך במקרים רבים הוא יעיל מאד וזה כל מה שאתן צריכות. לוקחים מטלית להסרת איפור, משפשפים היטב על הבגד, ורואים את הכתם יורד.
  • שימוש באלכוהול – מדבור בעצם על שדרוג של מסיר האיפור שבעצמו כוללאלכוהול באחוזיםזעירים. לוקחים אלכוהול רפואי, נייר צמר גפן, ומספיגים אותו בבגד עם כתם איפור. יש לשפשף בעדינות עד שהכתם ירד.
  • כביסה – לרוב, אחרי כלאחד מהצעדים שבה אתן נוקטות, כדאי ומומלץ להכניס את הבגד לכביסה, גם אם נראה שהכתם הוסר. הכביסה תאפשר את הניקוי המוחלט מהכתם.

ליהנות שוב מבגד נקי

חשוב מאד לציין ששיטותאלו יכולות להתאים לכתמי איפור מגוונים יחסית. גם אם מדובר על חומר חזק יחסית עדיין יש מה לעשות, ויש מגווןרחב של שיטות להסרה.