כתם רימון או סלק

כך תנקו כתם רימון וסלק מהבגד שלכם

מאכלים כמו רימון או סלק, הם מאכלים טעימים מאד שמומלצים לשילוב בכל אורחה. פעמים רבות נוכל למצוא את הרימון והסלק על שולחן החג, בחגים כמו ראש השנה או פסח. עם זאת לצד היתרונות שלהם, מדובר על מאכלים עם חיסרון אחד משמעותי מאד- הם מלכלכים מאד. כך, אם יש כתם רימון או כתם סלק על הבגדים, הם נוטים להיות כתמים עקשניים מאד שלא יורדים. כמובן שכאשר נותנים לילדים לאכול סלק או רימון – זה מתכון בטוח להופעת כתמים. אז מה עושים במקרים הללו?

טיפול נכון בכל הכתמים

  • ניקוי כתם רימון – אם יש כתם רימון שהופיע על הבגד, מה שבעיקר צריך להצטייד בו, זה הרבה מאד סבלנות. מדוע? מאחר שמדובר על חומר מלכלכך מאד, הסיכוי שהכתם יוסר תוך מספר דקות הוא קטן.עם זאת, לא צריך להשתמש בחומרים מיוחדים. לרוב, ניקוי והשריה של הבגד בתוך תערובת של מים עם סבון נוזלי בהחלט תעשה את העבודה. אין צורך בסבון מיוחד, לרוב הסבון לשטיפתהידיים מספיק. רצוי לא לשפשף את המים והסבון על הבגד אלא להשרות אותובקערה בין חצי שעה לשעה. לאחר מכן תולים את הבגד עם כתם רימון לייבוש למשך מספר ימים. החמצן הוא בעל יכולות פירוק של כתמי רימון, ומכאן תוך שבוע עד שבוע וחצי, הכתם יעלם לגמרי אם הוא חשוף תמיד לשמש.
  • ניקוי כתם סלק – זה כבר סיפור אחר לגמרי. כתם סלק הוא אמנם עקשן יחסית, אבל דווקא פה צריך להשתמש בחומרי ניקוי, ולא צריך סבלנות רבה. במקרים רבים, אם הכתם עוד טרי כמובן שמסירים כמה שיותר ממנו עם מים ועם הברשה עדינה. לאחר מכן מכניסים את הבגד לכביסה. שימו לב שיש להשתמש באבקת כביסה בכמות גבוהה מהרגיל – לרוב מדובר על כמות שגדולה פי 1.3 עד פי 1.5 מהכמות הרגילה, בהתאם לחומרת הכתם.

הניקוי הפשוט והמהיר ביותר

כעת אתם יכולים לראות כיצד גם כתמים שנחשבים קשים, מלכלכים ועקשניים יחסית, כמו כתמי הרימון והסלק, הם כתמים שאפשר לטפל בהם בקלות יחסית! לא צריך להתייאש- שכן תמיד יש פתרון.