איך מתבצע ניקיון חניונים?

שילוב בין קיטור, מכונות חזקות ואמינות ובעיקר תדירות גבוהה מאפשרים להתמודד גם עם הלכלוך שמאפיין חניונים ציבוריים או תת קרקעיים. במאמר הבא נסביר מה מיוחד בשירותי ניקיון מן הסוג הזה ואיך הכי נכון לבחור אותם

השוואה בין סוגים שונים של שירותי ניקיון מגלה שיש הבדל משמעותי בין האופן שבו מיישמים אותו בסקטור הפרטי והעסקי – לבין הצרכים של הסקטור הציבורי והמוסדי. ספציפית יותר, ניתן למשל לזהות את המאפיינים המיוחדים של ניקיון חניונים לעומת ניקיון בתים, משרדים, חללי עבודה משותפים או אפילו מפעלי תעשייה.

התנאי לניקיון של חניונים הוא להפעיל מכונות כבדות וגדולות שמסוגלות להגיע להספק גבוה. בנוסף, בשביל לנקות חניונים צריך להפעיל קיטור ולהשתמש בו כדי להסיר את כתמי הפיח והדלק מהרצפה. במקביל, יש לשלב גורמי פיקוח והנדסה על מנת למנוע מצב שבו הניקיון פוגע בבטיחות הולכי הרגל או כלי הרכב שיש בחניון.

היתרונות של ניקיון חניונים

בעלי חניונים צריכים להזמין שירותי ניקיון מקצועיים מחברה שמתמחה בכך. באופן הזה, ניתן לשפר את החזות של החניון ואף למנוע סיכוני בטיחות שונים שנובעים מהצטברות של שמנים על הרצפה. כמו כן, הניקיון של החניונים חשוב כי הוא מהווה השקעה משתלמת מבחינת התחרות: אם החניון נקי ומסודר, סביר להניח שיותר בעלי רכבים ירצו להשתמש בו.

מבחינת בעלי חניונים, ניקיון מקצועי שמתבצע על ידי חברה שיש לה את המכונות המתאימות וגם את פתרונות הקיטור הוא לא פריבילגיה אלא חובה. במילים אחרות, בעלי חניונים בדרך כלל לא יכולים לנקות אותם בעצמם.

איך בוחרים שירותי ניקיון חניונים?

היכרות עם האופן שבו מבצעים ניקיון חניונים יכולה לעזור לבחור את השירות המקצועי והטוב ביותר. בהקשר הזה, יש כמה שיקולים שצריכים לעמוד בראש סדר העדיפויות:

א. מחויבות לעמידה בלוח זמנים – לוח זמנים של שירותי ניקיון חניונים חשוב כי הוא משפיע על שעות העבודה. תוך כדי הניקיון בדרך כלל אי אפשר להשתמש בחניון, לכן יש לוודא שחברת הניקיון עומדת בלוח הזמנים.

ב. שימוש בכלים מתאימים – חברת ניקיון יכולה להתמודד עם הלכלוך של החניון רק אם יש לה ציוד מתאים. בשביל לוודא את התאמת הציוד לצרכים של קהל היעד, משווים בין שירותי ניקיון על פי דרישות והמלצות.

ג. עלויות נוחות – נהוג לתאם שירותי ניקיון של חניון אחת לחודש לפחות ובמקרים מסוימים גם אחת לשבוע או אפילו אחת ליום. בשביל שהניקיון יהיה משתלם, על החברה המבצעת להציע אותו במחירים נוחים.

בשורה התחתונה, ניקיון חניונים מבוצע רק על ידי חברה שמתמחה בכך ויש לה את הכלים, הניסיון וכוח האדם. גם אם שומרים על ניקיון מסוים מבחינת טאטוא של החניון או איסוף עלים, זה לא דומה ליתרונות ולתוצאות של ניקיון מקצועי.