המדריך השלם לניקוי של מעליות ביתיות

בשנים האחרונות, ישראלים רבים מתעניינים מאד בנושא של התקנת מעלית ביתית בתוך הבית שלהם. כמובן שלאחר שמתקינים אותה, עליכם לדאוג לתחזוקה המלאה שלה. אל תשכחו שמעלית ביתית, בניגוד למעלית שמותקנת בבניין, היא מעלית שלרוב אתם תצטרכו לנקות אותה בעצמכם (או שתשכרו מנקה או חברת ניקיון, אבל המנקה של הבניין לא יקנה אותה עבורכם בכל מקרה). לכן, חשוב להבין כיצד מנקים מבפנים מעליות, בדגש כמובן על המעלית הביתית, וכיצד תשמרו עליה מצוחצחת ומפוארת.

הטיפים לניקיון מהיר ויעיל של המעלית

  • ניקוי הריצוף – כשאתם מנקים את הריצוף והקירות של המעלית הביתית שלכם, שימו לב מהו החומר העליון. יש מקרים שבהם החומר שמצפה הוא פרקט. במקרים הללו, אפשר להסתפק בהחלט בסמרטוט לח – ואין שום צורך לשפוך מים לתוך המעלית. גם במקרה של שטיחים מקיר לקיר בתוך מעליות, אפשר להסתפק בשאיבת אבק. אם יש לכם רצפת שיש במעלית הביתית, סחבה עם חומר ניקיון בהחלט תעשה את העבודה, ותאפשר לכם להבריק את המעלית מבפנים.
  • ניקוי זכוכיות – במקרים רבים דלת המעלית עשויה מזכוכית – וכמובן שגם המראה שיש בתוך המעלית, במידה וקיימת, תהיה עשויה מזכוכית. ניקיון של חלק זה צריך להתבצע בזהירות. אל תשתמשו בנייר עיתון! הוא לא איכותי מספיק עבור ניקוי זכוכית בתוך מעליות. במקום זה, רכשו מגבת קטנה שעשויה מ100% כותנה. הכותנה מאפשרת ניקוי עדין שלא ישאיר שריטות על הזכוכית, אבל יאפשר לכם להסיר לכלוכים שונים.ניקיון מעליות
  • ניקוי חלקי נירוסטה – בתוך מעליות רבות ישנם חלקים שונים מנירוסטה, וזו קיימת גם במעלית הביתית ברוב המקרים. את הנירוסטה יש לנקות אך ורק עם חומר ייעודי לניקוי נירוסטה, ובאמצעות מטלית מתאימה. שימו לב כי חומרים אחרים עלולים לפגוע בנירוסטה, ולכן זה חשוב מאד להשתמש בחומר ייעודי.

 וכך נהנים ממעלית ביתית איכותית ונעימה

זכרו כי בסופו של יום, המעלית הביתית משרתת אתכם. אם לא תקפידו על הניקיון שלה, אתם לא תיהנו להשתמש בה, והיא עלולה להתחיל להדיף מריחות רעים. לכן, הקפידו על ניקיון קבוע בתוך המעלית, ותוכלו ליהנות מאיכות חיים בביתכם.