ג'נטים וצמיגים

טיפים לניקוי ג'נטים

ניקוי ג'נטים מתבצע במטרה לשמור על תקינותם ולמנוע בלאי ושחיקה. את הניקוי מבצעים אחת לתקופה מסוימת, או בהתאם לצרכים המתעוררים ברכבי שטח. יחד עם זאת, חשוב להבין שהניקוי חשוב ברכבים פרטיים ומסחריים לא פחות מאשר במשאיות, אופנועים וקטנועים. הנה כמה טיפים שיכולים לסייע:

  1. השתמשו בתכשיר ייעודי

תכשיר ייעודי לניקוי ג'נטים הוא הפתרון הטוב ביותר שאפשר למצוא. ניתן לרכוש את התכשיר בחנויות "עשה זאת בעצמך" ובעלות ממוצעת של כמה עשרות שקלים בלבד. השימוש בתכשיר ייעודי אינו מסובך וההנחיות מופיעות על גבי האריזה. בדרך כלל מומלץ להשתמש בתכשיר המיוצר על ידי חברה מוכרת ומפורסמת.

  1. הקפידו על הנחיות היצרן

הנחיות היצרן מתייחסות בין היתר לאופן בו כדאי לנקות ולהבריק ג'נטים וצמיגים. יחד עם זאת, לכל יצרן יש הנחיות אחרות. ניתן לעקוב בעזרת האינטרנט אחר הנחיות חדשות ולברר האם הן מתאימות לסוג הרכב.

  1. אל תמתינו שהצמיגים יתייבשו

הטיפ החשוב ביותר הוא לנקות את הצמיגים כאשר הם חמים מהנסיעה. כך ניתן להוריד בקלות את שכבת הפיח ולצמצם את המאמץ בצורה ניכרת. אפשר לנקות ג'נטים חמים גם עם מים חמים ומעט אלכוהול, בתנועות עדינות ותוך שימוש בסמרטוט לח ונקי.

  1. בקרו במוסך מתאים

נסו לשלב את הניקיון יחד עם הטיפול התקופתי בצמיגים. אם אתם מתכננים להחליף צמיגים בגלל בלאי ושחיקה, נצלו את ההזדמנות על מנת לנקות אותם. בקשו מנציגי המוסך לבצע את הניקיון ובדקו האם השירות כלול במחיר. זכרו שלמוסכים מקצועיים יש מגוון רחב של כלים המאפשרים להם להתמודד גם עם לכלוך עיקש במיוחד.

ג'נטים וצמיגים

  1. קחו את הרכב לניקוי ידני

עוד דרך טובה לנקות את הרכב יחד עם הצמיגים והג'נטים היא פשוט לקחת אותו למכון ניקוי. ברוב הפעמים ניתן להתמודד עם הפיח המצטבר על גבי הצמיגים באמצעות שטיפה ידנית, אך יש מכונים שבהם המכונות האוטומטיות עושות עבודה לא פחות טובה. קחו את הרכב לניקוי ידני אחת לכמה שבועות ותיהנו מריח רענן בתוך תא הנוסעים, ליד הנהג ואפילו בתא המטען.

לסיכום, כמו כל חלק ברכב, יש להקפיד ולפעול לפי הדרישות. כדאי להתייחס לטיפים המוצעים לעיל כך שהג'נטים לרכב יהיו נקיים כראוי ותימנע שחיקתם.