ניקיון בגובה סנפלינג

עבודות ניקיון לא נחשבות לתחום הדורש אינטליגנציה גבוהה או יכולת קוגניטיבית מצטיינת. די בזוג ידיים עמלניות ומספר חומרי ניקוי בשביל לבצע ניקיון יסודי בבית, במשרד ובכל מקום. אך לא כך הדבר כאשר מדובר על ביצוע עבודות ניקיון בגובה. לדוגמה, ביצוע עבודות ניקיון על קירות חיצוניים של בניין, ביצוע עבודת ניקיון לחלונות של מבנה משרדים וכדומה. עבודות אלו דורשות מקצועיות ויכולת מוכחת לשם ביצוע מוצלח בצורה אחראית ותקנית. לצורך ביצוע עבודה כזו יש לפנות לחברה המתמחה בביצוע עבודות ניקיון בגבהים. חברות אלו מעניקות שרות של עבודות ניקיון בעזרת סנפלינג. העובדים מגיעים בעזרת חבלים לגובה הבניין ומבצעים את משימת הניקיון כנדרש.

אפשרויות שונות לביצוע עבודות בגבהים

למעשה סנפלינג הוא אחד הפתרונות לעבודה בגובה. אפשרויות נוספות קיימות, להלן פירוט:

  • הקמת פיגומים – זו האפשרות המסורתית והוותיקה, בה השתמשו במשך שנים. לשם ביצוע כל עבודה בגובה – שיפוץ מבנה, איטום סדקים וכן ביצוע עבודת ניקיון. למטרת העבודה מקימים פיגומים סביב המבנה, ועליהם יכולים העובדים לנוע ולבצע את הפעולה הנדרשת. אמנם אין להשוות את הפיגומים בני זמננו לפיגומים בעבר. אך עדיין מדובר על אפשרות מסורבלת יחסית לאפשרויות חילופיות.
  • שרותי מנוף – אפשרות נוחה וקלה היא אפשרות של ביצוע עבודות בגובה בעזרת מנוף. זו אופציה נוחה ביותר, המאפשרת לעובד לבצע את העבודה בקלות רבה. אך אין אפשרות להגיע לכל גובה ולכל מקום בעזרת מנוף.
  • עבודות בגובה סנפלינג – בעזרת חבלי הסנפלינג יכולים בעלי מלאכה להגיע לכל גובה, אמנם הסנפלינג לא מאפשר לבעל המלאכה תנועה חופשית, דבר שמשפיע גם על איכות העבודה. אך במקרים רבים מתאים לבחור באפשרות זו. כי היא האלטרנטיבה הטובה ביותר מבין היתר.

בחירה של שיטת עבודה על ידי איש מקצוע

למעשה, לפני ביצוע כל עבודה בגובה תקבע השיטה על ידי איש מקצוע, או על ידי חברה מקצועית שתקבע מהי האפשרות המוצלחת ביותר, בהתאם לנתוני השטח ולאופי העבודה. וזאת לצורך ביצוע עבודה מיטבית בתנאים נוחים ככל האפשר. כאשר המטרה היא לספק ללקוח עבודה מושלמת ואיכותית, במחיר הגיוני ותוך פרק זמן סביר.