ניקוי תריסים וניציאניים

כיצד לנקות תריסים וניציאניים?

התריסים הוונציאניים נחשבים כיום לתריסים נפוצים מאד, והם תלויים ברחבי בתי, דירות ושמרדים רבים בכל רחבי הארץ. כמובן שלא מספיק רק לרכוש תריסים וניציאניים ולהתקין אותם, אלא גם יש לשמור עליהם נקיים לאורך זמן. אולם, כיצד נוכל לשמור על התריסים הללו נקיים לאורך זמן? וכיצד אפשר לוודא שפעולות הניקיון לא יפגעו בחלקים השונים של התריסים? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לנקות את התריסים הללו במהירות, ביעילות, ולהימנע מבעיות בהמשך. 

כך מנקים היטב את התריסים הוונציאניים

  • ניקוי שוטף – הדרך הכי טובה לנקות תריסים וניציאניים היא להפקיד על ניקיון קבוע שלהם באופן שוטף. אם מקפידים על הניקיון הפשוט הנ"ל, לא צריך להשתמש באמצעים מיוחדים. פעם בשבוע פשוט עוברים עם מברשת עדינה על גבי התריסים. פעם בחודש לוקחים סמרטוט לח (לא רטוב נוטף מים – אלא לח) ועוברים על שני החלקים של התריסים, ולאחר מכן עוברים עליהם עם סמרטוט יבש בצורה עדינה. יש לנקות את התריסים כמובן משני הצדדים שלהם, וזה הכל. אם נוח יותר – אפשר גם להסיר את התריסים ממקומם ולהניח אותם על משטח שיהיה לכם נוח לנקות אותם, בלי שאתם צריכים לעמוד על משטח מוגבה.ניקוי תריסים וניציאניים
  • איך מנקים לכלוך קשה? – אם מזניחים את הניקיון של התריסים הללו, הרי שבסופו של יום עלול להידבק בהם לכלוך קשה במיוחד, שיהיה בלתי אפשרי להסיר באמצעות ניקוי רגיל עם סמרטוט. במקרים הללו, יש לנקות תריסים וניציאניים ע"י הסרתם מהחלון, והשרייתם באמבט מים. יש לשים אותם באמבטיה עם מים ומעט סבון כלים, להמתין כשעה, לנגב בעדינות ולתלות לייבוש.
  • היזהרו משימוש מוגזם במים – מדוע לא נשתמש בדרך כלל בפתרון של ההשריה? הסיבה לכך היא שבתריסים הוונציאניים יש גם רכיבי מתכת, וחשיפה ממושכת למים עלולה לגרום לפגיעה בהם ולהצטברות של חלודה. אפשר להסיר לעתים את חלקי מהתכת מהמסילה לפני הניקיון – אבל רק אם אתם יודעים כיצד להחזיר אותם למקומם. 

ניקיון קבוע הוא הטוב ביותר

זכרו כי הקפדה על ניקיון קבוע של תריסים וניציאניים הוא הפתרון הטוב ביותר, הפשוט ביותר והמהיר ביותר – ולכן חשבו להקפיד על כך.