דודי שמש

כיצד מנקים אבנית מדודי שמש?

דוד השמש הוא מתקן ייחודי, אשר מאפשר לנו ליהנות ממים חמים, באמצעות אור השמש, אשר מחמם את התאים הסולאריים של הדוד. אלו מעבירים את החום שהצטבר בתוכם דרך גוף החימום של הדוד -ומכאן המים מתחממים וזורמים לדירתנו. עם זאת, גוף החימום עצמו, יכול לאורך זמן ליצור אבנית. האבנית היא חלקיקי סידן אשר התקשחו במים החמים, והחלו להקיף את גוף החימום המתכתי. האבנית פועלת כחומר מבודד ולא מוליך – ולכן דורשת עוד אנרגיה מהדוד, מפריעה לחימום, ויכולה במקרים קשים אף לגרום לקצר בתפעול הדוד. אם כך, כיצד נוכל לנקות את האבנית?

הדרך לניקוי האבנית

מציאת גוף החימום – קודם כל, צריך למצוא את גוף החימום של הדוד, וזו משימה שלא פשוטה בהכרח. הדבר לא פעם תלוי בסוג הדוד שיש לכם. ישנם דודי שמש שבהם הגישה לגוף החימום היא פשוטה ונוחה יחסית, ולכן קל לפתוח את הדוד ולגשת לגוף החימום, אך יש מקרים שבהם הגישה מורכבת יותר, ומומלץ בחום לוודא זאת מראש.

ניקוי גוף החימום – בכדי לנקות את גוף החימום, מומלץ שלא לנסות כל מיני תרופות סבתא. יש לזכור ששימוש בחומץ או במלח לימון אמנם יעילים לניקוי האבנית בקומקום הביתי שלכם – אך כשמדובר על ניקוי אבנית בדוד החימום, זה לא הזמן לניסיונות. יש להשתמש בחומר שמיועד לניקוי אבנית בדודי שמש, ולעקוב אחרי ההוראות. לרוב, יש לחכות מספר דקות לאחר מריחת גוף החימום בנוזל לניקוי אבנית, ולאחר מכן לעבור עליו עם מטלית, ולראות שהאבנית הוסרה.

לקרוא לסיוע מקצועי – כמובן שיש דרך נוספת לנקות את האבנית בדוד השמש כלם, והיא לקרוא לגורם מקצועי, אשר מתמחה בניקיון ותיקון של דודי שמש. כך איש מקצוע יוכל לגשת בקלות לדוד השמש, לנקות את הדוד בכמה דקות ולהסיר את האבנית – ואתם לא צריכים להסתבך ולהסתכן בתקלה בדוד.

מהי השיטה המומלצת ביותר?

אם בעבר כבר הצלחתם לנקות אבנית בדודי שמש, או שטיפלתם בדודי שמש, אפשר לנסות באופן עצמאי – אם כי יש לזכור שאז האחריות חלה עליכם ורק עליכם. לכן, ברוב המקרים – מומלץ ליצור קשר עם גורם מקצועי.