מדריך לניקוי ארונות מטבח

ארונות מטבח צוברים הרבה לכלוך, וזאת בשל אופי הפעילות של אחד החדרים העמוסים ביותר בבית. מלבד האבק נחשפים הארונות אל כתמים, סוגי מזון שונים ולעיתים גם אבק.
רמת הלחות הגבוהה במטבח יכולה גם היא להקשות על הניקוי. הלחות ספוגה באוויר, גורמת להצטברות של אבק ושמן על השידות ובאופן כללי יוצרת טינופת. מצד שני, אפשר להתעודד בעובדה שניתן לנקות את ארונות המטבח גם לאחר שנים של הזנחה, במידה ומקפידים על מספר הנחיות חשובות.

טיפים ועצות לניקוי יעיל ויסודי

כדאי לחלק את הנושא של ניקוי ארונות מטבח למספר קטגוריות:

1. ניקוי לכלוך מצטבר בתוך הארונות – על מנת לנקות שידות, ארונות ורהיטי עץ לא צבועים אפשר להשתמש בחומץ לבן, משחת שיניים, בדים רכים ומגבות נייר. טרם הניקוי מומלץ לענוד מסכת פנים, לאוורר את החדר, ולשאוב אבק ופירורי מזון. בשלב השני יש להתחיל עם ניגוב הרהיטים באמצעות מגבות נייר והסרת רוב הלכלוך. לאחר מכן ניתן להשתמש בשואב אבק ותוסף מברשת על מנת להגיע אל הפינות העדינות של הרהיט, אך כדאי לכסות את הרצפה עם ניירות עיתון וחתיכות קרטון על מנת למנוע הכתמה.

2. ניקוי פינות בארונות ומגירות – רוב הקשיים בניקוי ארונות מטבח באים לידי ביטוי בפינות. אפשר לטבול מברשת שיניים ישנה בתמיסה הכוללת שמן זרעי פשתן, טרפנטין וחומץ לבן, להבריש בעדינות את החריצים ולנגב עם בד נקי. יש להמתין עד ייבוש העץ, ורק לאחר מכן לנגב אותו שוב עם בד לצורך השבת המראה המבריק.

3. הסרת הצטברות שומן מארונות ורהיטי מטבח – זהו הנושא החשוב ביותר של ניקוי ארונות מטבח יסודי ויעיל. ערבבו 3 כפות סודה לשתייה עם מים חמים, פזרו את התמיסה על גבי המשטח השמנוני בעזרת ספוג, ושפשפו בעדינות עד הסרת השומן. ניתן לשטוף את המשטח עם מים נקיים ופושרים, ולייבש עם מגבת רכה. כתמי שומן עקשניים במיוחד כדאי להסיר עם חומץ לבן, אך בסיום הפעולה חשוב לשטוף את האיזור כולו עם מים רגילים.

4. ניקיון צירים וידיות מתכת ברהיטי עץ – אי אפשר לסיים את הניקוי של ארונות מטבח מבלי לעבור על הצירים והידיות. צירים מלוכלכים מאוד עדיף להסיר לחלוטין טרם הניקוי, אך בכל מקרה אחר אפשר לנקות אותם עם תערובת סמיכה של סבון ומים חמים. בשלב האחרון יש לנגב את הצירים עם ספירט, וכך לחטא אותם לקראת שימוש עתידי.

להלן מספר טיפים נוספים שיעזרו לכם בניקוי ארונות מטבח:

– שמרו על כללי הבטיחות, והשליכו לפח את כל הסמרטוטים המלוכלכים
– הקפידו על אוורור הולם
– השתמשו בחומרי הברקה מתאימים לרהיטים ולארונות במטבח
– נסו להתייעץ עם חברת ניקיון לגבי עבודה יסודית יותר- בצעו את הניקיון באופן תקופתי

לסיכום, ניקוי ארונות מטבח חיוני לצורך שמירה על סטריליות במזון ובאוכל. בעזרת הניקוי ניתן לשפר את האווירה במטבח ולמנוע ריחות לא נעימים.