חומרים מסוכנים

מנקים את הבית? כך תזהרו מחומרים רעילים

חומרים מסוכנים בתכשירי הניקוי הביתיים

חומר הניקוי שלנו כיום מורכבים מחומרים רעילים במיוחד. ישנם חומרי ניקיון שונים העשויים מחומרים מגוונים – חומצות חזקות, בסיסים חזקים (אקונומיקה), מלחים ועוד. הם אמנם נמצאים בכל בית, אך יש לזכור כי הם עדיין מסוכנים מאוד לבני אדם. יש לדעת להשתמש בחומרים הללו בצורה זהירה. הדבר העיקרי שיש לזכור הוא כמובן המידתיות. יש להימנע מחשיפה ממושכת וממגע עם כמויות גדולות מחומרים מסוכנים.

כיצד להיזהר מחומרים מסוכנים או רעילים בזמן ניקוי הבית?

• הגנה על עור הידיים – הידיים הן האיבר אשר בא במגע בכמות הגדולה ובתדירות הגדולה ביותר עם חומרים מסוכנים בעת ניקיון הבית. למען האמת, יש דרך קלה במיוחד לשמור על עור הידיים מפני חשיפה ממשוכת לחומרים מסוכנים – כפפות. הקפידו להשתמש תמיד בכפפות בעת נקיון הדירה או בכל מגע אחר עם חומרי ניקוי, אפילו בזמן שטיפת כלים. מומלץ במיוחד לרכוש כפפות במידה המתאימה, זאת על מנת לשמור במידה הרבה ביותר על הידיים.
• הקפידו לא לנשום אדים – חומרי הניקוי לא מזיקים רק כאשר באים במגע עם העור, אלא גם כאשר נושמים את האדים שלהם. שימו לב, כאן מדובר בכמויות גדולות במיוחד. הדרכים המומלצות כדי להימנע משאיפת אדים הן כמובן להשאיר את החלונות פתוחים בזמן הניקיון. ישנם אנשים אשר מעדיפים לנקות עם מזגן, בעיקר בימים החמים, אך זה דיי מסוכן. בנוסף, השתדלו להשתמש בכמויות קטנות של חומרי ניקוי.
• שימוש בחומרים מאושרים – ישנו תקן ישראלי עבור חומרי ניקוי. התקן מוודא כי חומרי הניקוי אינם מכילים חומרים מסוכנים במיוחד, ומאשר רק את החומרים שהם בטוחים לשימוש סביר לנקיון הבית. הקפידו לרכוש רק חומרי ניקוי מאושרים ובעלי תו תקן של מכון התקנים. יש להישמר מחומרים אשר אינם מחזיקים את הסימון של מכון התקנים.

זהירות גם עם הילדים בבית

הנפגעים העיקריים מחומרי ניקוי הם כמובן ילדים. חשוב מאוד להחזיק את חומרי הניקוי מחוץ להישג ידם של ילדים. במידת האפשר, יש להחזיק אותם במקום נעול. הסבירו לילדים כי אסור לשתות את חומרי הניקיון ו-וודאו כי הם מבינים זאת.