שטיח פרסי ניקיון

ניקוי שטיחים פרסיים

שטיחים פרסיים הם שטיחים הנארגים בעבודת יד, והם עשויים מחומרי גלם איכותיים במיוחד. שטיח פרסי יכול לשמור על מראה מרהיב במשך שנים ארוכות, אך יש לטפל בו כראוי, ולנקות אותו בעת הצורך בדרך, שלא תפגע בו או בברק המיוחד שלו, ואת זאת יש לעשות עם חומרי ניקוי מיוחדים בלבד.

כיצד לנקות את השטיח?

אחת לשבוע יש לשאוב את השטיח מאבק ולכלוך שהצטבר עליו. אך יש לכוון את השואב למהירות נמוכה, כדי להיזהר מפרימת האריג העדין. אין לנקות שטיחים פרסיים עם מים שכן אלה עלולים לפגוע במרקם הצבע של השטיח, ולעוות את צורתו. שטיח פרסי יש לנקות באמצעות חומץ ובצורה מקצועית בלבד. שטיחים אלה מאד רגישים לחומרים כימיים הנמצאים בנוזלי הניקוי הרגילים, ולכן אין להשתמש בהם. לא מומלץ לשפשף את השטיח בחוזקה, ואין להבריש אותו לעיתים קרובות, אלא לעשות זאת במקרים שיש להסיר ממנו לכלוך גס שנצמד אליו.

עצות פרקטיות לניקוי שטיח פרסי

כדי שהשטיח הפרסי שלכם יחזיק מעמד לשנים רבות, וישמור על הצבע והברק המיוחדים לו, יש להקפיד על הנחיות הניקוי הבאות:

  • הפיכת השטיח – מומלץ להפוך את השטיח אחת לחודש, וללכת עליו למשך יממה אחת שלמה. בצורה זו נדחקים האבק והחול אל מחוץ לשטיח, וכל זאת מבלי לעשות שימוש בחומרי ניקוי העלולים להזיק לסיבי השטיח. אחת לשלושה חודשים מומלץ לעשות את אותה הפעולה (של הפיכת השטיח) לשלושה ימים רצופים.
  • אין לנער את השטיח – שטיחים אלה אינם אוהבים שמנערים אותם. בניגוד למקובל בעבר כשהיו מנערים וחובטים את השטיחים הללו, כיום אין הדבר מומלץ כלל, מכיוון שחביטת השטיח גורמת לפיצוצים קטנים בגב השטיח, ועם הזמן הם גורמים לקרעים ולפרימת הסיבים. גם ניעור השטיח אינו יעיל, מכיוון שבצורה זו לא נפטרים מכל האבק והלכלוך, ולמעשה מעבירה את הלכלוך מצד אחד לצד השני של השטיח.
  • אין לחשוף את השטיח לשמש – במקרה שאתם מעוניינים לאוורר את השטיח יש להימנע מחשיפתו לשמש ישירה. קרני השמש גורמים לדהיית הצבעים, וזה עלול לגרום לנזקים חמורים ובלתי הפיכים.
  • אין לקפל השטיח – יש להימנע מקיפולים בשטיח הנוצרים מהנחה לא ישרה שלו על הרצפה. הקיפולים עלולים לפרום את סיבי השטיח והם פוגעים במראה שלו.
  • אין להשתמש במכונות לניקוי שטיחים – אסור לנקות שטיחים אלה במכונות המיועדות לניקוי שטיחים מקיר לקיר. מכונות אלה מזיקות לשטיח ופוגעות בו באופן בלתי הפיך.
  • יש לבצע ניקוי מקצועי – אחת לשנה או שנה וחצי יש להזמין שירות ניקוי מקצועי לשטיחים פרסיים. ניקוי מקצועי נעזר בשיטות ייעודיות לשטיחים מסוג זה ללא שימוש בחומרי ניקוי כימיים, והוא יכול להבטיח לכם את עמידותו לזמן ממושך.

בחירת חברה לניקוי שטיחים פרסיים צריכה להיעשות על פי הניסיון הספציפי שלה בסוג זה של שטיחים בלבד.

המאמר נכתב באדיבות כתר שטיחים