ניקיון יסודי – לפני או אחרי ההדברה?

ההמלצה העקרונית היא לבצע ניקיון יסודי לפני ריסוס כימי להרחקת מזיקים בבית או בדירה. עם זאת, יש אנשי מקצוע שממליצים לשלב גם עבודות ניקיון אחרי ההדברה. במאמר הבא נבין את ההבדלים בין הגישות ונסביר כיצד יש לפעול.

רצוי להביא בחשבון את ההשפעה ההדדית בין ניקיון יסודי ופעולות הדברת מזיקים. ההמלצה של רוב אנשי המקצוע היא לבצע את הניקיון לפני הריסוס הכימי המיועד להרחקת, צמצום השפעת והריגת מזיקים. לחילופין, אחרים מעודדים את הלקוחות לשלב את הניקיון דווקא אחרי הריסוס.

ההבדלים בין הגישות לשאלה מתי עדיף לבצע ניקיון יסודי נובעים ממספר גורמים:

א. ייבוש חומרי הריסוס – מי שמתנגד בניקיון יסודי אחרי הדברת מזיקים מדגיש את החשיבות של ייבוש החומרים. החומרים המשמשים להרחקת, צמצום השפעת והריגת מזיקים נכנסים לפעולה רק אחרי שהם מתייבשים לחלוטין. ניקיון יסודי של הבית ובעיקר שטיפה במים מונעים מטבע הדברים את הייבוש וגם פוגעים ביעילות החומרים.

הדברת נמלים

ב. חזרה לשגרה – בעלי בתים ודירות רוצים לחזור לשגרה מוקדם ככל האפשר, הדרך לעשות זאת עוברת בניקיון יסודי שמרחיק את הריחות הלא נעימים ועוזר לסדר מחדש את חלל הפנים, הרהיטים ומכשירי החשמל. לחילופין, יש כאלה שחושבים שעדיף לחזור לשגרה רק אחרי שמוודאים את האפקטיביות של הריסוס.

ג. סוג הריסוס – בריסוס נגד נמלים ותיקנים מומלץ לא לשטוף את הבית לפחות יומיים אחרי הריסוס, בעוד בריסוס נגד פרעושים וקרציות ההמלצה היא להימנע משטיפה במשך לא פחות מחמישה ימים. לחילופין, בהדברת מכרסמים לא משתמשים בחומרים כימיים נשימים ולכן אין צורך לעזוב את הבית וגם לא צריך לנקות אותו.

כך תדעו כיצד לפעול

עדיין מתלבטים בין הזמן הנכון לביצוע ניקיון יסודי של הבית? נסו לשלב בין הגישות. נקו את הבית בצורה יסודית לפני הריסוס והתמקדו באבק על הפאנלים, הקירות, התקרה או הרצפה. לאחר הריסוס תוכלו להמתין מספר ימים לפי סוג ההדברה וקצב הייבוש של החומרים, ואז לערוך שטיפה. בנוסף, ניתן לקרוא את הוראות היצרן המופיעות על חומרי הריסוס או לפי הוראות המדביר. כך ניתן למנוע חשיפה לחומרים רעילים ולחסוך את עוגמת הנפש.

לסיכום, ניקיון יסודי והדברת מזיקים מייצגים חלק חשוב בתחזוקה של הבית. בעלי בתים צריכים לשלב את הניקיון עם הריסוס וליהנות מיתרונותיו.