רצפות פרקט

תחזוקת רצפות פרקט

לרצפות פרקט יתרונות רבים, אולם בכדי ליהנות מהן לאורך זמן יש לתחזקן באדיקות

רצפות פרקט הינן רצפות בעלות מראה ייחודי, אשר משרות אווירה חמימה, כפרית ומזמינה בכל בית בו הן מותקנות, דבר אשר הפך אותן עם השנים לרצפות פופולאריות ביותר בקרב מעצבים ורוכשי בתים. למרות יתרונותיהן הרבים, בכדי ליהנות לאורך זמן מרצפות פרקט חשוב לדעת כיצד לטפל בהן כהלכה, או שבמהרה נוכל לראות נזקים המצטברים עליהן.

אז כיצד יש לתחזק רצפות פרקט?

  • שטיפת הרצפה: גם רצפות פרקט צריכות להישטף באופן קבוע בכדי לשמור על מראן, אולם חשוב לוודא כיצד יש לשטוף את הפרקט הביתי שלנו בטרם אנו מתחילים בתהליך השטיפה. כיום אנו מוצאים סוגים רבים של רצפות פרקט, כאשר כל סוג דורש סוג שטיפה שונה- שטיפה בעזרת סמרטוט לח בלבד, טאטוא וכן ישנם פרקטים אשר מאפשרים שטיפה עם מים. שטיפה זו מונעת הצטברות לכלוך ואבק על הפרקט, אשר עלולים להידבק אליו ולפגום במראהו.
  • שימוש בחומרי ניקוי ייעודיים: לרצפות פרקט חומרי ניקוי ייעודיים אשר נועדו לסייע לחומרי הגימור של הפרקט, להסיר ממנו לכלוך מסוגים שונים וכן לשמור על העץ לאורך זמן. כאשר אנו מנקים את הפרקט, חשוב לעשות שימוש בחומרים אלו, אשר יכולים לא רק לשפר את מראה הפרקט אלא גם לסייע לנו בשמירה עליו ועל איכותו לאורך זמן.
  • חידוש הגימור: כאשר מדובר ברצפות פרקט, אנו לא רואים שימוש בפוליש המסורתי המתאים לרצפות שיש או חומרי אבן אחרים, אלא שימוש בחומרים אשר נועדו לשם הסרת שאריות לכלוך מהפרקט ושחזור חומרי האיטום וההברקה שלו. אחת לכמה שנים, מומלץ לבצע טיפולי איטום מחדש של הפרקט הן בכדי לשמור על מראהו המבריק והחדש, והן בכדי לחזק את עמידותו בפני מים אשר הינה חשובה ביותר לשמירה על איכות הקורות.

רצפות פרקט

שמירה על רצפות פרקט בצורה נכונה מסייעת בשמירה על מראה הבית

היות ולרצפות פרקט השפעה משמעותית על מראה הבית, שמירה עליהן בצורה איכותית ותחזוקה נכונה שלהן מאפשרת לנו לשמור על מראה בית מתוחזקת, מעוצב ויפה לאורך זמן.