כדאי לתאם ציפיות עם חברת הניקיון

תיאום ציפיות: אל תשכחו לנקות גם בחריצים!

מה עושים כשמגלים שחברת הניקיון משאירה יותר אזורים מלוכלכים מאשר אזורים נקיים? במקום להיכנע לאינסטינקט ולפטר את החברה תוכלו לבחור באופציה השנייה והיא: עריכת שיחת תיאום ציפיות.

נא לנקות פה ופה ופה

חברות ניקיון לרוב פועלות לפי פרוטוקול ברור: טאטוא, סילוק אבק, ריקון פחים, שטיפת הכלים במטבחון של המשרד ולבסוף שטיפת הרצפות. הפרוטוקול הזה מסייע ליצירת סדר וארגון בעבודה, אך לעיתים דווקא מבנה מוצק זה עלול להוות בעיה ולגרום גם לצוות מיומן ומקצועי מחברת ניקיון "לעגל פינות".כדאי לתאם ציפיות עם חברת הניקיון

הדרך הטובה ביותר לטפל בנושא היא לערוך שיחת תיאום ציפיות בה תגדירו מהו מהלך העבודה הרצוי. לדוגמא: אני מעוניין שצוות הניקיון יסלק אבק בכל יום, מכל האזורים במשרד, כולל משולחנות העובדים, מקלדות ומסכי מחשב, ואני מבקש לחזור על הפעולה בכל יום גם אם הסביבה נראית נקייה."

בדרך זו הגדרתם מהו הצורך שלהם באופן ברור ובלתי משתמש לשתי פנים, וכן הגדרתם את תדירות השירות שאתם מבקשים וזאת בכדי למנוע אי הבנות ופספוסים. אם תראו שהפספוסים חוזרים על עצמם שוב ושוב, תהיה לכם סיבה לגיטימית לבקש תשובות והסבר מחברת הניקיון.

בקשו לראות באילו חומרי ניקוי צוות הניקיון משתמש

לעיתים צוות הניקיון עושה עבודה מעולה אך נאלץ משיקולי תקציב, או מהרגל רע, להשתמש בחומרי ניקוי לא נכונים או לא איכותיים. כך לדוגמא: בכדי לחסוך בעלויות חברת הניקיון משתמשת באותו חומר הניקוי לשטיפת הרצפה ומשטחי העץ. דבר זה עלול ליצור הרגשה דביקה ולא נעימה, ואף להקשות על מאמצי הניקוי לאחר מכן נוכח שכבת השומן הדביק שתיווצר.

לפיכך שהחיסכון הכספי אינו באמת מעניק לכם יתרון בניקיון וכל תכשירי ה- 3 ב- 1 עלולים אף ליצור עוד לכלוך ואי נעימות.

לכן, גם אם המשרד שלכם סטנדרטי לחלוטין ואינו כולל ויטרינות ענקיות או חפצי נוי הדורשים פעולות ניקוי עדינות, מומלץ להתאים בין חומרי הניקוי למשטחים השונים כגון: אקנומיקה לאסלות בשירותים ולכיורים, נוזל מיוחד לניקוי פרקטים, נוזל לניקוי בד וריהוט משרדי, תרסיס לניקוי מקלדות ומסכי מחשב ונוזל מיוחד לרצפה הכולל גם ווקס.

ערכו ביקורת אחת לשבוע

הסברתם לחברת הניקיון את הצרכים המדויקים שלכם? מעולה. עברתם שלב ראשון בדרך למשרד נקי. השלב השני הוא בדיקת טיב השירות ואיכותו. אינכם צריכים לרדוף אחר חברת הניקיון וללוות את הצוות צעד אחד צעד במשרד, אך חשוב לערוך ביקורת אחת לשבוע ולוודא שהבקשות שלכם אכן באות לידי ביטוי, ושהמשרד נקי לשביעות רצונכם.