איך מנקים מזרונים ?

ניקיונות הפסח מתחילים!
הפסח קרב ובא ואנו בעיצומם של הניקיונות. כמו בכל שנה, אנו מקפידים לנקות את שלל הרהיטים בבית. אסור לשכוח לנקות גם את המזרונים שבכל המיטות בבית. אנו מבלים שעות ארוכות על המזרון, בעיקר בעת השינה אך לעיתים גם במהלך היום. ילדים ובני נוער נוהגים לעיתים אף לאכול ולשתות על המזרון. כך שלמרות שהמזרון תמיד עטוף בסדין, הוא צובר לכלוך במהלך הזמן וחשוב להקפיד לנקות אותו. במידה ומדובר במזרן זוגי, ייתכן ותאלצו לבקש עזרה ולנקות אותו יחד עם מישהו – מדובר במזרון גדול שדורש מאתנו יותר כוח והשקעה.

כיצד לנקות את המזרון?

• ניקיון כתמים – ניקיון מזרונים מכתמים חשוב מאוד. המזרון עשוי מחומרים שונים ומגוונים, כך שבמידה ולא נסיר את הכתמים במהירות הם עלולים להישאר לנצח על המזרון. את הכתמים יש להסיר כמובן בהתאם לסוג הכתם והחומר שגרם לו. שימו לב, ישנם חומרי ניקוי אשר עלולים לפגוע במזרון עצמו. בעת רכישת מזרונים בררו תמיד באילו חומרי ניקוי כדאי להשתמש ומאילו חומרי ניקוי יש להיזהר. אינכם רוצים להחמיר עוד יותר את מצב המזרון עקב שימוש לא מתאים בחומרי ניקוי.

• המנעות מלחות – מזרונים עלולים להיפגע בצורה חמורה בגלל לחות. על כן, הקפידו קודם כל לנסות להשתמש בניקוי באמצעים יבשים. רק במידה והניקוי באמצעים יבשים לא עזר, ניתן לעבור להשתמש בנוזלי ניקוי.

מזרונים

 

 

 

 

שמירה על מזרונים נקיים לאורך כל השנה

לא רק נקיון המזרונים חשוב, אלא גם השמירה עליהם לאורך הזמן. השיטה הטובה ביותר לשמור על מזרן נקי היא באמצעות כיסוי המזרן. לא מדובר בסדין, אלא בכיסוי שעוטף את המזרן ונמצא מתחת לסדינים. הכיסוי הזה עשוי מחומר שונה ומגן על המזרן מפני לכלוך מסוגים שונים. חשוב לזכור לכבס מידי פעם את כיסוי המזרן. נציין כי קיימים כיסויים בגדלים שונים המתאימים למזרון זוגי או יחיד.