איך מנקים פרקט לקראת פסח?

איך מנקים פרקט לקראת פסח?

פרורים ושאריות מזון מטרידים את מנוחתם של אלפי בתי אב בישראל, מי מאיתנו לא מכיר את פירורימ הלחמניה שנארו מליל אמש, אז איך מתמודדים עם הניקויון של הפרקטים ?

פרקט הוא משטח עץ פופולארי הנותן מענה על שורה ארוכה של צרכים ודרישות. הוא זול יותר בהשוואה לפתרונות ריצוף אחרים, קל להרכיב אותו באופן מקצועי או עצמאי, הוא אינו מושפע מחילופי טמפרטורות ולכן מציע רמה גבוהה של בידוד תרמי וניתן להשיגו במגוון עצום ובלתי נתפס של דוגמאות והדפסים. בנוסף, בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בביקוש למשטחי ריצוף מעץ סינתטי ולכן ניתן ליהנות ממחירים אטרקטיביים ומבצעים מיוחדים.

כל היתרונות המופיעים לעיל אינם מתייחסים לנושא של ניקיון. בניגוד למה שנהוג לחשוב, משטחים אלו אינם דורשים עבודת תחזוקה מסובכת וקשה. ניתן לנקות את המשטח בקלות במידה ומקפידים על הוראות היצרן ומאמצים מספר טיפים בסיסיים.

כך תשמרו על המשטח לאורך שנים

אין צורך במים על מנת לנקות רצפת עץ באופן יסודי ומושלם. ניגוב של המשטח עם מטלית לחה פעם בשבוע תבטיח מראה מבריק גם בבית עם תינוקות, ילדים או חיות מחמד. מעבר לכך, כדאי להקפיד על הטיפים הבאים כדי למצות את הפוטנציאל של הפרקטים המודרניים:

          השתמשו בחומר ניקוי מיוחד עבור משטחי עץ טבעי או סינתטי

          הרחיקו מהמשטח נוזלים ולחות

          נקו מייד כתמים שנשפכים על המשטח

          נקו את המשטח עם מטלית לחה וייבשו אותו במהירות

 

מי שמתעקש לשטוף את הבית באופן לא חסכוני עם כמות גדולה של מים לא ייהנה מהיתרונות של משטחי עץ טבעי או סינתטי. הדבר החשוב הוא להקפיד על תחזוקה קבועה של הפרקט אך לא להגזים מבחינת השימוש בחומרי ניקוי. תחזוקה של פעם בשבוע בלבד, תוך הרחקת נזילות ורטיבות מהמשטח תבטיח מינימום של תקלות. הניקוי של המשטח פשוט מכפי שהיה בעבר ולכן פתרונות ריצוף אלו זוכים להצלחה. 

באדיבות אתר פרקט שטיח ישיר (www.parkett.co.il)