טיפים לניקיון משרדים לאחר החג

חזרה לשגרה לאחר חופשות וחגים יכולה להערים קשיים על עובדים ומנהלים. בין היתר כדאי להתייחס למוטיבציה הנמוכה של העובדים ולקבל בהבנה ירידה בתפוקה, אך במקביל גם אסור לוותר על כללי ניקיון והיגיינה. הנה לדוגמה מספר טיפים עבור ניקיון משרדים אחרי החג:

א. דוגמה אישית – בענף הניקיון הכל מתחיל ונגמר בדוגמה אישית. מנהלים שרוצים לשמור על משרד נקי צריכים להראות דוגמה אישית ולדאוג בעצמם לסביבה היגיינית. את זה עליהם לעשות גם במשרד האישי, גם באזור המשותף וגם בחלל של קבלת בפנים. דוגמה אישית תעודד את העובדים לנקות אחריהם ותמנע הצטברות של לכלוך.

ב. הקצאת חומרי ניקיון – אי אפשר לצפות מהעובדים לנקות את המשרד בלי חומרים מתאימים. יש לדאוג לחומרי ניקיון שעולים בקנה אחד עם אופי המשרד וסוג הריהוט או העיצוב. במידה ומדובר על משרד עם שטיח, כדאי להתייעץ עם נציגי חברת ניקיון כדי לתאם שאיבה מרוכזת. חומרים אחרים יכולים להתאים לניקיון משרדים עם פרקטים , אריחי קרמיקה ועוד.

ג. יצירת תחרותיות – הנעה לפעולה של עובדים כרוכה לעיתים קרובות ביצירת סביבה תחרותית. אפשר למשל לעשות תחרות בין מחלקות ולחלק פרסים לעובדים המצטיינים ששומרים על סביבת הניקיון הטובה ביותר, או אפילו להרחיב את הפעילות בין סניפים שונים. הדגש הוא בכל מקרה על ניקיון בתור חוויה ולא בתור משימה מתסכלת.

7

מתי מזמינים שירותי ניקיון משרדים?

יש מקרים בהם אין ברירה אלא להזמין שירותי ניקיון מיד אחרי החג. אפשר להשתמש בשירותי הניקיון הקבועים או לנצל את ההזדמנות ולהחליף את החברה. כדאי להזמין שירותי ניקיון לפני שהעובדים חוזרים למשרד, או לפחות בשעות הערב וכשאין פעילות. הזמנת שירותי ניקיון לפני החזרה לשגרה גם תסייע לעובדים לחוש ביטחון ותמנע הצטברות של כעסים מיותרים.

רמת הניקיון במשרד משפיעה על התפוקה של העובדים ועל המוטיבציה שלהם. כדאי למנהלים להיות אחראים על ניקיון משרדים מיד אחרי החג, לתת דוגמה אישית ולא לשכוח להקצות חומרי ניקיון מתאימים. אפשר גם לערוך פעילות נושאת פרסים ולהזמין חברה מקצועית.